KADIN İSTİHDAMI İÇİN POZİTİF AYRIMCILIK PROJESİ
Kadın İstihdamı İçin Pozitif Ayrımcılık Projesi (KİPAP) işverenlere, işe alacakları işsizlerin mesleki bilgi ve becerisini iş yerinde gözlemleyebilme, eğitim verme ve işe alma konusunda isabetli karar verme imkânı sunmaktadır.
Kadın İstihdamı İçin Pozitif Ayrımcılık Projesi kapsamında, işverenler belirledikleri vasıflara sahip kadın katılımcı adayını kendileri bulabilecekleri gibi İŞKUR’dan katılımcı adayı bulunmasına yönelik talepte de bulunabilirler.
Kadın İstihdamı İçin Pozitif Ayrımcılık Projesinden Yararlanma Şartları
Destek Verilecek İşverenin Sahip Olması Gereken Şartlar
- İşyerinin imalat, bilgi ve iletişim veya insan sağlığı ve sosyal hizmet faaliyetleri sektöründe faaliyet göstermek,
- En az iki sigortalı çalışana sahip olmak,
- İŞKUR’a kayıtlı olmak,
- Destek ödemesi yapılan sürenin en az iki katı kadar süreyle istihdam etmeyi taahhüt etmek.
İşyerinin sigortalı sayısı belirlenirken katılımcının işe alındığı iş yeri için işe alındığı aydan önceki son altı aylık dönemde SGK’ya verilen aylık prim ve hizmet belgeleri veya muhtasar ve prim hizmet beyannameleri ile bildirilen toplam prim gün sayısı yüz seksene bölünerek hesaplama yapılacaktır.
İşverenler iş yerlerinde çalıştırdıkları sigortalı sayısının %10’una kadar katılımcı talep edebilmektedir.
Destek Verilecek Katılımcıların Sahip Olması Gereken Şartlar
- İşe giriş tarihi itibarıyla İŞKUR’ a kayıtlı kadın işsiz olmak,
- İşe giriş tarihi itibarıyla Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
- İşe giriş tarihinden önceki son bir ayda uzun vadeli sigorta kolları kapsamında sigortalı olmamak,
- İşe giriş tarih itibarıyla 18 yaşından büyük 35 yaşından küçük olmak,
- İşverenin eşi, ikinci dereceye kadar kan veya kayın hısımı olmamak,
- Kurum tarafından düzenlenen mesleki eğitim kursu veya işbaşı eğitim programı kapsamında bekleme süresine tabi olmamak,
- İşe giriş tarihi itibarıyla kurs veya programlara katılmama yönünde yaptırım uygulanmıyor olmak,
- İşe giriş tarihinden önceki on iki aylık dönemde söz konusu iş yerinin bağlı bulunduğu vergi numarası altında yer alan herhangi bir iş yerinde istihdam edilmemiş olmak.
Başvuru için İşverenden İstenen Belgeler
Başvurular Kurum sistemi üzerinden gerçekleştirilecek olup işverenlerin başvuru öncesinde aşağıdaki belgeleri hazırlaması gerekmektedir.
- Talep dilekçesi,
- Destek ödemesi yapılabilmesi için işverene ait banka hesap numarası,
- İlgili ayda katılımcılara ücret ödemesi yapıldığına dair belgeler/dekontlar,
- Ödeme yapılacak aya ilişkin SGK tahakkuk fişleri ve sigortalı hizmet listesi,
- Ödeme yapılacak tarih itibari ile işverenin vergi dairelerine ve SGK’ya vadesi geçmiş borcunun olmaması ya da bu borçların taksitlendirilmiş/yapılandırılmış olması ve buna dair belgelerin sunulması gerekir.
- Destek verilecek katılımcının sigorta primi teşviki, destek ve indirimlerden hangi tutarda yararlandığını gösterir belgelerin belirlenen sürede ibraz edilmesi gerekmektedir.
Kadın İstihdamı İçin Pozitif Ayrımcılık Projesinin Süresi
Proje süresi en fazla 3 aydır.
Kadın İstihdamı İçin Pozitif Ayrımcılık Projesinde Karşılanacak Giderler
- İşverenlere; Proje kapsamında çalıştırdıkları her kadın işçi için aylık 32.500 TL’ye kadar prim, vergi ve ücret desteği sağlanmaktadır.
- Çalışan Kadına; Proje Kapsamında çalışan kadın işçiye 0-66 ay aralığında çocuk sahibi olması halinde aylık 7.500 TL çocuk bakım desteği verilecektir.
Başvuru Yeri ve Zamanı
Kadın İstihdamı İçin Pozitif Ayrımcılık Projesine başvuru şartlarını sağlayan tüm işverenler, Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlükleri ile Hizmet Merkezlerinden ve İŞKUR e-şube üzerinden başvuruda bulunabilmektedir.