İstirahatli Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirim



30.09.2021 tarihli Resmi Gazete’de “İstirahatli Olan Sigortalıların İşyerlerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğini” ve “Kısa Vadeli Sigorta Kolları Uygulama Tebliğini” yürürlükten kaldıran tebliğler yayımlanmıştır.

Tebliğlerin yürürlükten kaldırılması İşverenlerce sigortalıların istirahat raporlarına bağlı olarak çalışmadıklarına ilişkin bildirim uygulamasında tereddüt yaşanmasına sebep olmuştur.

Söz konusu tebliğlerin kaldırılması daha önce Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinde yapılan değişikliklere istinaden SGK tarafından yapılan mevzuat sadeleştirme çalışmaları kapsamında gerçekleştirilmiştir.

►►► Raporlu sigortalı çalışanların işyerlerinde çalışmadıklarına dair işverenlerce bildirim yapılması ile ilgili Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 40 ıncı maddesinin 9 uncu fıkrasında yer alan: “Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki sigortalıların istirahatli olduğu dönemde işyerlerinde çalışıp çalışmadığına dair bildirimin işverenleri tarafından istirahatin sona erdiği aya ait aylık prim ve hizmet belgesi/muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin verileceği süre içinde Kurumca belirlenen usule göre elektronik ortamda yapılması zorunludur. Çalışılmadığına dair bildirimin yapılmaması veya süresi dışında yapılması halinde Kanunun 102 nci maddesinin birinci fıkrasının (i) bendine göre idari para cezası uygulanır” hükmü ile 2016/21 ve 2017/26 Sayılı SGK Genelgeleri yürürlüktedir.

Bu nedenle, istirahatli sigortalıların işyerlerinde çalışmadıklarına ilişkin bildirim uygulaması devam etmekte olup işverenlerin/işletmelerin eskiden olduğu gibi bildirimlerini yapmaya devam etmeleri gerekmektedir.