YABANCI UYRUKLU ÇALIŞANLARIN EKSİK GÜN BİLDİRİMİ

Sosyal güvenlik mevzuatına göre ay içinde bazı iş günlerinde çalışmayan ve
çalışmadığı günler için de ücret ödenmeyen sigortalıların çalışmadıkları günlere ilişkin eksik gün nedeninin ve eksik gün sayısının SGK’ya bildirilmesi gerekmektedir.

Çalışma izni alınarak bir işveren tarafından çalıştırılan yabancı uyruklu çalışanlar için de zaman zaman eksik gün bildirilmesi söz konusu olabilmektedir.

Yabancı uyruklu çalışanların eksik gün bildirimlerine ilişkin SGK tarafından uygulamada değişikliğe gidilmiş ve 2019/Ekim ayına ait aylık prim hizmet belgesinden başlanılarak e-bildirge sisteminde değişiklik yapılmıştır.

Yapılan değişiklik kapsamında yabancı uyruklu çalışanlar için eksik gün nedeni olarak sadece;

01-istirahat,
04-gözaltına alınma,
05-tutukluluk,
08-grev,
09-lokavt,
10-genel hayatı etkileyen olaylar,
11- doğal afet

kodlarının seçilmesine imkan tanınmış olup bu kodlar dışındaki eksik gün nedenlerinin seçilmesine izin verilmeyecektir.

İzin verilen eksik gün nedenleri seçilmediği sürece aylık prim hizmet belgesinin verilmesini e-bildirge sistemi onaylamayacaktır.